Sıkça Sorulan Sorular

Merak Ettikleriniz

Aklınıza ne takılırsa cevabı bizde...

Sorularınız sorun olmasın! Sigorta ile ilgili aradığınız cevapları bu bölümde bulabilirsiniz.

Zorunlu Deprem Sigortası, meskenlere yönelik bir sigortadır ve depremin meskenlerde neden olduğu maddi hasarlara karşı teminat sağlar. Teminatı, Doğal Afet Sigortaları Kurumu (DASK) tarafından sağlanan ancak poliçelendirilmesi yetkili sigorta şirketleri ve acentelerince yürütülen zorunlu bir sigortadır.
Belediye sınırları içinde kalan ve tapuya kayıtlı olan tüm konutlar için Zorunlu Deprem Sigortası yapılır. Mesken olarak inşa edilmiş binaların içinde yer alan ticarethane, dükkân, büro vb. olarak kullanılan yerler için de yapılabilir.
Zorunlu Deprem Sigortası'nın süresi bir yıldır. Sigorta sözleşmesinin her yıl poliçe süresi sona ermeden yenilenmesi gerekir.
Tamamı ticari ve sınai amaçla kullanılan yerlere, kamu kurum ve kuruluşlarına ait binalara, inşaatı henüz tamamlanmamış olan yerlere, köy yerleşim alanlarında bulunan konutlara, konut olarak kullanıma uygun olmayan bakımsız, harap veya metruk yerlere, 2000 yılından sonra inşa edilmiş ancak inşaat ruhsatı bulunmayan yerlere poliçe yapılmaz.
  • Zorunlu Deprem Sigortası ile;

  • Depremin

  • Deprem sonucu yangının

  • Deprem sonucu yer kaymasının

  • Deprem sonucunu tsunaminin sigortalı binalarda doğrudan neden olacağı maddi zararlar (temeller, ana duvarlar, bağımsız bölümleri ayıran ortak duvarlar, bahçe duvarları, istinat duvarları, tavan ve tabanlar, merdivenler, asansörler, sahanlıklar, koridorlar, çatılar, bacalar ve yapının benzer nitelikteki tamamlayıcı kısımlarında meydana gelenler de dahil olmak üzere), DASK tarafından, sigorta bedeline kadar teminat altına alınmaktadır.
  • Web sitemiz üzerinden Kasko Sigortanızı, Zorunlu Trafik Sigortanızı, Yurt Dışı Seyahat Sağlık Sigortanızı, Tamamlayıcı Sağlık Sigortanızı ve Zorunlu Deprem Sigortanızı kredi kartınız ile satın alabilirsiniz. Diğer ürünlerimiz için ise başvuru formu doldurabilirsiniz.
    Yeni Afet Sigortaları Kanunu’na göre, Zorunlu Deprem Sigortanız yoksa konutunuz ile ilgili tapu, elektrik ve su abonelik işlemlerini yaptıramazsınız.
    Hasar meydana geldiğinde, poliçeyi DASK adına tanzim eden yetkili sigorta şirketi ve / veya acentesinin sorumluluğu, hasar ihbarı almak ile sınırlıdır. Hasar ödemesinde herhangi bir mali ve operasyonel sorumluluğu bulunmaz. İstenirse hasar ihbarı doğrudan DASK’a da yapılabilir. Hasar ödemeleri DASK tarafından yapılmaktadır. Konutlarda meydana gelebilecek az, orta ve ağır olmak üzere tüm maddi hasarlar sigorta bedeline kadar karşılanır.
    Zorunlu Deprem Sigortası, poliçe döneminde menfaat sahibi değişse de sigortanın hükmü yeni menfaat sahibi ile devam eder. Bu durumda, sigorta ettiren (örneğin evin ilk sahibi) ve sigortanın varlığını öğrenen yeni hak sahibi değişikliği 15 gün içinde sözleşmeye aracılık yapan sigorta şirketine bildirmekle yükümlüdür.
  • Her türlü taşınır mal, eşya ve benzerleri

  • Enkaz kaldırma masrafları, kâr kaybı, iş durması, kira mahrumiyeti, alternatif ikametgâh ve işyeri masrafları, mali sorumluluklar ve benzeri ileri sürülebilecek dolaylı ve dolaysız zararlar

  • Ölüm dahil olmak üzere tüm bedeni zararlar

  • Manevi tazminatlar

  • Deprem ve deprem sonucu oluşan yangın, infilak, tsunami veya yer kaymasının dışında kalan hasarlar

  • Belirli bir deprem hadisesine bağlı olmaksızın binanın kendi kusur ve özellikleri nedeniyle zamanla oluşan zararlar
  • Fatura aslı (Önemli Açıklama: Fotokopisi ile ödeme yapılamaz.)

  • Sigortalımızın hastalığı, harcama yaptığı sağlık sorunu ile ilgili ayrıntılı beyanı

  • Ayrıntılı doktor raporu (medikal rapor)

  • İbraname (Önemli açıklama: Ödeme yapılmasını istediğiniz fatura tutarlarının girilmiş olması, TL hesaplarının yazılmış olması ve imzalanması gereklidir.)

  • Pasaport tüm sayfa fotokopileri

  • Poliçe numarası ya da poliçe örneği

  • Tazminat dosyasının değerlendirmesi sonucu sağlık tazminat birimi tarafından başkaca evrak talebi olabilir.
    Poliçenizde "Özel Şartlar" başlığı altında açıkça belirtilen acil sağlık sorunları teminat altındadır. Seçtiğiniz ürün alternatifine göre asistans hizmetleriniz de olabilir. Tazminat değerlendirmeleri "tıbbi acil durum" kriterlerine göre yapılmaktadır.

    Ani bir hastalık veya bedensel yaralanma sonucunda ortaya çıkan ve dolayısıyla geciktirilmesi mümkün olmayacak tıbbi veya cerrahi bakım gerektiren, önemli bir tıbbi sorun olduğuna dair haklı bir tıbbi görüşe yol açan ve daha sonra hastaneye yatırılsın veya yatırılmasın, bir hastanenin acil servisinde hizmet almayı gerektiren sağlık durumudur.
    Anlaşmalı olduğumuz özel hastanelerde, genel dahili muayene, EKG, tam kan sayımı, sedimentasyon, glukoz, total kolesterol, akciğer tek yön grafisi, tam idrar tahlili türündeki tetkik ve kontrollerin tamamını kapsar.
    Bu hizmetten aracınız için her türlü arıza ve kaza durumunda çekme-kurtarma hizmeti veya tamirci gönderimi hizmetlerimizden faydalanabilirsiniz. Ayrıca onarılan aracın teslim alınması için birisine ihtiyaç duyduğunuzda, yakınlarınıza acil mesaj ulaştırmak istediğinizde veya cenaze nakli gerektiren durumlarda yararlanabilirsiniz.
    Hasar sonrasında aracınızın bedeli hesaplanırken, ÜFE (Üretici Fiyat Endeksi) dikkate alınır. Böylece enflasyon nedeni ile yaşayabileceğiniz olası kayıplardan korunmuş olursunuz.
    Kaza sonucu olsun ya da olmasın, ihtiyaç anında, asistans teminatı şartları kapsamında olması kaydıyla, Türkiye’nin her yerinde, 7*24 ücretsiz olarak Asistans Hizmetleri’nden yararlanabilirsiniz.
    Araç anahtarının çalınması ya da kaybolması durumunda, tutanak tutulması şartı ile yıllık 1500 TL limitine kadar ödeme yapılır. Bu kapsamda sigortalımız, aracının güvenliğini sağlamak için anahtar kopyalama, alarm ve taşınamayan malzemeleri (immobilizer) yeniden kodlanması, komple kilit değişiminin sağlanması gibi durumları güvence altına alır.
  • Konut Yardım Hizmetleri

  • Medikal Hizmetler

  • Rezervasyon Hizmetleri

  • Yol Yardım Hizmetleri

  • Radyo/ Teyp Çalınması ve Cam Onarım Hizmetleri
  • Mini onarım teminatı bulunan kasko poliçelerinde, limitleri ve kullanım hakları belirtilen küçük ölçekli hasarlarınız, hasar dosyası açılmasına gerek kalmaksızın giderilir. Bu sayede poliçenizin yenileme dönemindeki "hasarsızlık indiriminizi" de korumuş olursunuz. Auto King Servisleri ve RS Servisleri'nden destek alabilirsiniz.
    Eksper tarafından tespit edilen onarım bedelinin ekonomik olmaması durumunda;
  • Otomobil, kamyonet, minibüs tipli araçlarda, Sıfır kilometre olarak satın aldığınız bir aracın ilk sahibiyseniz ve ilk tescil tarihinden 30 gün içerisinde yapılan poliçelere ait araçlarda poliçe bedeliniz uygun ise* aracın sıfır bedeli ödenmektedir ( sıfır teminatı 1 yıl geçerlidir).

  • Sıfır kapsamında değerlendirilemeyen araçlar ve diğer kullanım tarzındaki araçlar için poliçede eksik sigorta** bulunmuyorsa aracın kaza tarihindeki ikince el piyasa rayiç bedeli ödenmektedir.

  • *Sıfır araç teminatında değerlendirmeye alınacak araç değeri, sigorta bedelini aşamaz. Bu sebeple poliçede belirtilen aracın sigorta bedeli araç değerine eşit olmalıdır.
    **Eksik sigorta; poliçede belirtilen araç bedelinin aracın ikinci el değerinden düşük gösterilmesidir. Bu durumda kasko sigortası genel şartlarına göre araç bedeli poliçede yazılı araç bedeli + enflasyon değerini aşamaz.
    Bir poliçe süresi içinde;
  • Çarpma

  • Çarpışma

  • Park halinde çarpma

  • Devrilme

  • hariç hasarlar ile mini onarım işlemleri ve tüm %100 rüculu hasarlar hasarsızlığınızı etkilememektedir.
    Bu hizmetten, su­ ve elektrik tesisatınızda sorun yaşadığınızda, çilingire ihtiyacınız olduğunda, camınız kırıldığında, bir yere acil mesaj iletmeniz gerektiğinde, evinizde güvenli oturmaya engel teşkil eden durumlarda ve seyahatinizden acil dönmenizi gerektiren durumlarda faydalanabilirsiniz.
    Bu hizmet kapsamında; otel, kiralık araç rezervasyonu, uçak bileti satın alımı ve teslimi, seyahatinizle ilgili bilgi sorgulaması gibi hizmetler yer almaktadır. Bunların yanı sıra, aracınız için gerekli olabilecek tamir, servis, çekici gibi hizmetlerimizden faydalanabilirsiniz.
  • Çekme, kurtarma (Kasko ürününde çekici hizmeti poliçe süresince 3 kez ile sınırlıdır.)

  • Kiralık (ikame) araç hizmeti

  • Tamirci gönderme

  • Aracın arızalanması veya kaza nedeniyle konaklama imkanı ve seyahatin devamının sağlanması

  • Profesyonel sürücü hizmeti

  • Acil mesajların ulaştırılması

  • Cenazenin nakli
  • Halen çözüm aradığınız sorunuz mu var?

    Sıkça sorulan sorular içerisinde aradığınızı bulamadınız mı? Bizlere aşağıdaki form aracılığı ile sorunuzu iletebilir aynı zamanda iletişim bilgilerimizden bize ulaşarak canlı destek alabilirsiniz…

    İletişim Adresimiz:

    Reşatbey Mah. 62001 Sk. Eliyeşil Apt. Asma Kat No: 26 Seyhan / Adana

    Bizi Arayın:

    0322 401 00 65

    Email Adresimiz:

    info@csmsigorta.com.tr

      At vero eos et accusamus et iusto odio digni goikussimos ducimus qui to bonfo blanditiis praese. Ntium voluum deleniti atque.

      Melbourne, Australia
      (Sat - Thursday)
      (10am - 05 pm)